20+1 απαντήσεις, για μια ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη

nikos doiranlis

Ο Νίκος Δοϊρανλής είναι ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής, στέλεχος στο πολιτικό κίνημα Ποτάμι και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Θεσσαλονίκης και τη δημοτική ενότητα Τριανδρίας, με τον συνδυασμό «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» του Σπύρου Βούγια. 

Τον συναντήσαμε και του ζητήσαμε να απαντήσει επιγραμματικά, σε 20+1 ερωτήσεις για μια ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη:

1. Τι νέο θα προσδώσει η ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη, στη διοίκηση της πόλης;
Φρέσκια ματιά, σύγχρονη διοίκηση και αποτελεσματικό management στα προβλήματα της καθημερινότητας μέσω από ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα 100 εβδομάδων.

2. Ποια είναι η γνώμη σας για τη διοίκηση Μπουτάρη;
Η απερχόμενη διοίκηση Μπουτάρη, έφερε έναν κοσμοπολίτικο, εξωστρεφή χαρακτήρα στην πόλη. Δεν απέφυγε όμως τα λάθη, ειδικά στη δεύτερη θητεία. Τα έχουμε καταγράψει, και γνωρίζουμε τον τρόπο να τα διορθώσουμε.

3. Ποια είναι τα λάθη στα οποία αναφέρεστε;
Η διοίκηση Μπουτάρη έχασε το στοίχημα της καθημερινότητας: κλειστά μαγαζιά, μουτζουρωμένοι τοίχοι, σπασμένα πλακάκια, εκτεταμένη παραβατικότητα, αστική βία.

4. Που θα δώσει έμφαση η ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονικη;
Στα πιο δύσκολα. Στο κυκλοφοριακό, στην καθαριότητα, στην παραβατικότητα.

5. Ένα σχόλιο για το κυκλοφοριακό:
Ο Σπύρος Βούγιας, είναι συγκοινωνιολόγος κι αυτό εγγυάται μια επαγγελματική, ρεαλιστική και ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

6. Ένα σχόλιο για την καθαριότητα:
Όταν έχεις στη διάθεσή σου 1400 περίπου εργαζόμενους στην καθαριότητα, αποτελεί ομολογία τεράστιας αποτυχίας για μια διοίκηση, να μην μπορεί να διατηρεί την πόλη στοιχειωδώς καθαρή. Πριν προσφύγει, δηλαδή, κανείς, με περισσή βιασύνη στην παραχώρηση έργου σε ιδιώτες, οφείλει να εξαντλήσει τις δυνατότητες των εργαζομένων αλλά και τη συμβολή των νέων τεχνολογιών.

7. Ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο για την καθαριότητα της πόλης;
Η λύση βασίζεται σε 3 άξονες: 

  • Σύγχρονα απορριμματοφόρα και υπόγειοι κάδοι.
  • Εφαρμογή νέων, «έξυπνων» τρόπων οργάνωσης και παρακολούθησης της λειτουργίας του συστήματος
  • Ενεργή συμμετοχή των πολιτών στην οικολογική διαχείριση της ανακύκλωσης. Αυτό σημαίνει μείωση του όγκου των απορριμμάτων στην πηγή, διαχωρισμός τους σε 4 βασικές κατηγορίες (πλαστικό, γυαλί, χαρτί, μέταλλο), που, μαζί με τα οργανικά απόβλητα, θα συγκεντρώνονται σε διαφορετικού χρώματος σακούλες μέσα στο σπίτι και θα συλλέγονται σε καθορισμένες ημέρες και συγκεκριμένες ώρες, μειώνοντας και απλοποιώντας σε μεγάλο βαθμό το έργο των υπηρεσιών καθαριότητας.

8. Για την παραβατικότητα, ποιο είναι το σχόλιο σας;
Οι πιο συνηθισμένες εκφάνσεις της παραβατικότητας στη Θεσσαλονίκη είναι η παράνομη στάθμευση, το παραεμπόριο, η καταπάτηση του ελεύθερου δημόσιου χώρου από τα τραπεζοκαθίσματα, η κίνηση των μηχανοκίνητων δικύκλων στα πεζοδρόμια, η ηχορύπανση και το κάπνισμα στους κλειστούς χώρους.

Ο μόνος τρόπος για να αλλάξει ριζικά η σημερινή εικόνα, είναι να τετραπλασιαστεί η σημερινή δύναμη της δημοτικής αστυνομίας, πλησιάζοντας τον αριθμό των 300 υπαλλήλων, περίπου. Σήμερα υπάρχουν περίπου 70 δημοτικοί αστυνόμοι, σε 2 βάρδιες, δηλαδή, περίπου 35 άνθρωποι /βάρδια.

9. Ποια θα είναι η πλέον εμβληματική ανάπλαση που θα επιχειρήσετε;
Η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης, στην παλιά παραλία. Για όσους δικαιολογημένα ανησυχούν για τις επιπτώσεις αυτής της ανάπλασης: έχουν διασφαλιστεί όλες οι προϋποθέσεις για την εκτροπή της κυκλοφορίας σε εναλλακτικές διαδρομές, ώστε να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Με αυτή την παρέμβαση, θα αντιμετωπιστεί ριζικά το βασανιστικό πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης στους κεντρικούς άξονες Τσιμισκή και Βασ. Όλγας, με τη δημιουργία μιας αποκλειστικής λωρίδας για λεωφορεία αντίθετης κίνησης, όπως έγινε και στην οδό Πανεπιστημίου στην Αθήνα.

10. Με τον ΟΑΣΘ τι θα γίνει;
Η βίαιη κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, υπήρξε καταστροφική για την πόλη. Σε όλο τον κόσμο, οι δημόσιες συγκοινωνίες χρειάζονται δύο πράγματα για να αναπτυχθούν: επενδύσεις και τεχνογνωσία. Μέχρι το τέλος του 2019,  θα προκηρύξουμε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση τμημάτων του μεταφορικού έργου σε (περισσότερους από έναν) ιδιώτες παρόχους, με βάση, πάντοτε, αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας του στόλου των οχημάτων και του επιπέδου εξυπηρέτησης. Έτσι λειτουργούν όλες οι σοβαρές ευρωπαϊκές μητροπόλεις.

11. Ποια είναι η θέση σας για το πολυσυζητημένο θέμα της ΔΕΘ
Θα πρέπει να διατηρηθούν και να ενταχθούν στο συνολικό σχεδιασμό, τα περίπτερα 1 και 2, καθώς και το περίπτερο της Αγροτικής Τράπεζας, γιατί διαθέτουν σπάνια στοιχεία επώνυμης μοντέρνας αρχιτεκτονικής. 

Παράλληλα, θα πρέπει να υποστηριχθεί η μετατροπή του 50% του οικοπέδου σε μητροπολιτικό πάρκο , ώστε να ολοκληρωθεί ο ενιαίος άξονας πρασίνου από τη θάλασσα μέχρι την οδό Αγίου Δημητρίου και το Σέιχ Σου.

12. Τι γίνεται με τον δημόσιο χώρο που έχει καταπατηθεί βάναυσα από τραπεζοκαθίσματα και πάσης φύσεων εμπόδια στα πεζοδρόμια;
Ο δημόσιος χώρος χρειάζεται να αυτοπροστατευθεί με τεχνικά μέσα αλλά και με έναν δικαιότερο καταμερισμό του χώρου υπέρ των πιο ευάλωτων ομάδων χρηστών (πεζών, ΑΜΕΑ, ποδηλατών κτλ).

13. Για τη στάθμευση ποια είναι η πρόταση της ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης;
Θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι μεγάλοι ανεκμετάλλευτοι χώροι περιμετρικά του κέντρου αλλά και να εφαρμοστεί ένα σύστημα ελέγχου, εκλογικευμένου και λιγότερο εισπρακτικού από το σημερινό. Θα συμπεριλάβουμε ακόμη στα έργα άμεσης προτεραιότητας, την κατασκευή μεταλλικών υπέργειων σταθμών αυτοκινήτων, για να εκτονωθεί το χρόνιο πρόβλημα της στάθμευσης που ταλαιπωρεί τους συνδημότες μας.

14. Ποιο είναι το σχέδιο για την παλιά παραλία και τους κεντρικούς άξονες, όπως η Τσιμισκή, η Λεωφόρος Νίκης, η Βασιλίσσης Όλγας;
Αυτό που έχουμε σχεδιάσει είναι η κατασκευή ποδηλατόδρομου και η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης, με παράλληλη διοχέτευση της κυκλοφορίας της στην οδό Μητροπόλεως και μετακίνηση των λεωφορείων της τελευταίας σε αποκλειστική λωρίδα αντίστροφης κίνησης στην οδό Τσιμισκή, που θα μπορούσε να συνεχιστεί και στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, ώστε να μην αποβιβάζονται οι επιβάτες τόσο μακριά από την κατοικία τους κατά την επιστροφή τους από το κέντρο. 

15. Υπάρχει ελπίδα για μια καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη;
Δεν πρόκειται περί ελπίδας αλλά περί δυνατότητας. Το όραμά μας δίνει προτεραιότητα σε μια βιώσιμη αναδιανομή του δημόσιου χώρου, υπέρ των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου (πεζοί και ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, επιβάτες λεωφορείων) έναντι των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, από το 70-30% που είναι σήμερα υπέρ του Ι.Χ. να γίνει τουλάχιστον 50-50% μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έτσι, θα συμβάλουμε και στην πλανητική μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου,  επιτυγχάνοντας τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της πόλης.

16. Οι επερχόμενες δημοτικές εκλογές, έχουν έντονα κομματικό άρωμα.  Ποια είναι η θέση σας;
Οι δημοτικές εκλογές, δε νοείται να αποτελούν πρόβα εθνικών εκλογών. Άλλο πράγμα η διοίκηση της πόλης, άλλο πράγμα η διακυβέρνηση της χώρας.

17. Την επομένη των δημοτικών εκλογών, θα συνεργαστεί η ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη στη διοίκηση του δήμου;
Ο νέος εκλογικός νόμος της απλής αναλογικής, επιβάλλει τις συναινέσεις προκειμένου να μπορέσει να διοικηθεί ο δήμος. Η ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη έχει κουλτούρα συνεργασίας, κι αυτό διότι δεν προήλθε από κομματικό χρίσμα. Η στήριξη από κόμματα (Ποτάμι & Κιναλ), ακολούθησε -και έτσι πρέπει να είναι στις δημοτικές εκλογές.

18. Ρεαλιστικά, ως που μπορεί να φτάσει η ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη στις εκλογές;
Ο ρεαλιστικός στόχος είναι η 2η θέση στον πρώτο γύρο. Είναι παράξενες αυτές οι εκλογές, έχει σχεδόν επιβληθεί ένας τεχνητός διπολισμός Σύριζα-ΝΔ.

Παρ’ ότι επιχειρείται, μεθοδευμένη ενίσχυση των δύο κομματικών υποψηφιοτήτων, η δική μας προσπάθεια παραμένει ξεχωριστή, πολύ κοντά στη διεκδίκηση της 2ης θέσης σε όλες τις δημοσκοπήσεις. Και, εάν συμβεί αυτό, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες νίκης, αφού το πολυσυλλεκτικό ψηφοδέλτιό μας βρίσκεται στο μέσο του πολιτικού φάσματος και θα αποτελέσει ισχυρό πόλο συσπείρωσης στον δεύτερο γύρο.

19. Ένα σχόλιο για τη δημοτική ενότητα Τριανδρίας την οποία θέλετε να εκπροσωπήσετε, στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Η Τριανδρία είναι ο ορισμός της γειτονιάς!  Είναι η γειτονιά στην οποία έπαιξα, ερωτεύθηκα, διασκέδασα, εργάστηκα, αθλήθηκα! Για πολλούς, η Τριανδρία είναι μια παραμελημένη και ξεχασμένη γειτονιά. Δεν είναι κοσμοπολίτικη, αντιμετωπίζει προβλήματα, όπως με την έλλειψη χώρων στάθμευσης, τα προβλήματα με τα δημοτικά ιατρεία και τη σχολική στέγη, καθώς και την καταπάτηση του χώρου των πεζοδρομίων από κάθε είδους εμπόδια.

20. Ο Δήμος Τριανδρίας, ως αυτόνομος δήμος, θεωρούνταν από πολλούς πρότυπο. Μπορεί να ξανα γίνει αυτό; 
Δεν μπορούμε να υποσχεθούμε πως η Τριανδρία θα ξαναγίνει ανεξάρτητος Δήμος, όπως παλιά. Αυτό που μπορούμε όμως να διαβεβαιώσουμε, είναι πως θα έχει την αμέριστη συμπαράσταση και το ενδιαφέρον της κεντρικής διοίκησης,  ώστε να γίνει ξανά μια υποδειγματική δημοτική ενότητα και να διατηρήσει τη φυσική ομορφιά και την ανθρώπινη κλίμακα της περιοχής.

20+1. Δυο λόγια για το κλείσιμο της συνάντησης…
Θα χρησιμοποιήσω τα λόγια του Σπύρου Βούγια: η πόλη είναι, τελικά, «ό,τι έχουμε». Πρέπει να την αγαπήσουμε περισσότερο, να την καταλάβουμε καλύτερα και να την ονειρευτούμε ξανά, μια σύγχρονη, λειτουργική, ανθεκτική και βιώσιμη πόλη της Ευρώπης!

 

* Ο Νίκος Δοϊρανλής είναι ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής, στέλεχος στο πολιτικό κίνημα Ποτάμι και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Θεσσαλονίκης και τη δημοτική ενότητα Τριανδρίας, με την παράταξη «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» του Σπύρου Βούγια. 

Η Συνέντευξη έγινε για το διαδικτυακό portal: Thessalonikipress.gr 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Πληροφορίες:

Τηλέφωνο: +30.6999.822292
Email: contact@nikosdoiranlis.gr
Ιστοσελίδα: Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr

Τοποθεσία: Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
ΤΚ. 55133, Θεσσαλονίκη
Ελλάδα